۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

میرباقری خبر داد:

پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول پیگیری امور اجرایی طرح‌ها در شرکت پتروپارس گفت: پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی میرباقری صبح جمعه در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت پیشرفت فیزیکی فاز 12 پارس جنوبی اظهارداشت: این فاز به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی در دست اجرا است و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به آماده شدن شش چاه این فاز برای تولید، خاطرنشان ساخت: این چاه‌ها ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز را دارند که امیدواریم تا زمستان امسال گاز این چاه‌ها وارد شبکه سراسری گاز شود.

مسئول پیگیری امور اجرایی طرح‌ها در شرکت پتروپارس اضافه کرد: با توجه به بررسی‌ها صورت گرفته، بخش دریایی فاز 12 پارس حنوبی دارای 84 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی به برخی از تولیدات فاز 12 پارس جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: در این فاز بزرگ روزانه 75 میلیون متر مکعب گاز، 750 تن گوگرد و 120 هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌شود.

میرباقری با اشاره به تزریق گاز تولیدی این فاز به شبکه گاز سراسری، تصریح کرد: فاز 12 پارس جنوبی بزرگترین فاز میدان مشترک گازی است که نقش بسیار مهمی در تولید و تامین گاز دارد.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن عملیات راه‌اندازی بخش‌های مختلف یک واحد شیرین سازی فاز 12 از جمله بخش‌های یوتیلیتی، بویلرها و کمپرسورها در این فاز، اضافه کرد: تیم راه‌اندازی شرکت پتروپارس در مراحل مختلف مشکلات پش رو را رفع می‌کند.

مسئول پیگیری امور اجرایی طرح‌ها در شرکت پتروپارس در ادامه به میزان پیشرفت فیزیکی این فازش اشاره کرد و افزود: پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 2134626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha